​Per Martin Rudhamn aka "ph13t0n" sänder live från Dreamhack Summer för Estrella

ph13t0n sänder live från Dreamhack Summer 2019 för Estrella

"Per Martin Rudhamn sänder direkt från Dremhack Summer 2019 för Estrella. Mest känd som "ph13t0n" har han lång erfarenhet av streaming på plattformen Twitch som partner, men har sedermera engagerat sig i projekt utanför plattformen med fokus på event, gamingkonsultation för företag, utbildning och information om gamingvärlden samt engagerat sig i frågor som rör psykisk ohälsa och spelberoende.

Per kommer att sända live på Facebook och Instragram, där han utöver egna sändningar kommer hänga med besökare och mer eller mindre kända namn inom svensk gaming. Utöver lång erfarenhet av streaming har han varit volontär på 19st av Dreamhacks event, vilket gör att han känner scenen utan och innan.

- Det känns skitroligt och som ett passande samarbete. Jag upplever att båda parter har högt förtroende för varandra och jag vet att Estrella tar ansvar för konsumenter av både chips och media. Det känns nervös och väldigt roligt att sända live på det här sättet. Kommenterar Per Martin Rudhamn.

Estrella har varit stolt partner till Dreamhack sedan 2012 och i år finns vi på plats med exponeringsmonter levererat av företaget Ryska Posten. Besökare kommer under eventet kunna utmana vänner i Bean Bag Challenge och Nattduellen och självklart kamma hem snacks för sommaren. Det blir mycket aktivitet på plats och digitalt med aktivitet på plats, geofilter på Snapchat och ph13t0n på plats.

- Samarbetet handlar mycket om att komma närmare målgruppen på plats på ett nytt sätt. Per levererar produktionsmässigt och delar våra värderingar om gemenskap, delaktighet och att vara schysst i onlinecommunityn. Det blir kul att följa sändningarna. Kommenterar Jenny Pira, kommunikatör & digital strateg på Estrella. "