Estrella Ugnsbakade Chips Sourcream & Onion 125g med bara 10% fett, 2022.

Estrella lanserar ugnsbakade chips - 10 % fett men 100% gott krisp

Nu lanserar Estrella Ugnsbakade Chips med låg fetthalt och högt krisp. Till skillnad från klassiska potatischips är nyheten ugnsbakad  i stället för friterad vilket ger en lägre fetthalt än både Linschips och Popcorn(!) Trots detta är chipsnyheten unikt smakrik och krispig. Ugnsbakade Chips lanseras vecka 36 i smaken Sourcream & Onion, Sveriges mest populära chipssmak.

Estrella har haft lättare chips på marknaden tidigare men här har man verkligen lyckats ta fram en smakrik produkt vilket kan vara svårt på en snacksbas med så pass låg fetthalt. En nyhet som passar perfekt till fredagshänget men även till plockmat, mingelfesten och andra härliga tillfällen.

Fortsatt ingen palmolja hos Estrella

Estrella har säkrat upp med raps- och solrosolja för att fortsätta vara helt utan palmolja.

• Pressmaterial och prover: amanda.fridlund@estrella.se
  • Ugnsbakade Chips Sourcream & Onion 125g
  • Innehåller MJÖLK.
  • ATO: 22 augusti. Finns att beställa till butik nu!