Lyxig limited edition: Estrella släpper Västkustchips Tryffel & Havssalt

Lyxig limited edition: Estrella släpper Västkustchips Tryffel & Havssalt

Nu lanserar Estrella för första gången en tillfällig smak på Västkustchips. Den 18 mars välkomnar vi limited edition Västkustchips Tryffel & Havssalt - en lyxig och efterlängtad smak på Sveriges mest populära premiumchips.

Smaken av lyxig tryffel på krispiga svenska chips: kan det bli annat än en succé? Den 18 mars lanserar Estrella nyheten Västkustchips Tryffel & Havssalt som kommer på tillfälligt besök under våren och försommaren. Det är första gången som Estrella släpper en tillfällig smak på Västkustchips. Nyheten landar i butik lagom till vårens krispiga stunder.

Svart tryffel på svenska potatischips
Den komplexa smaken av svart tryffel och havssalt är rik på umami och gifter sig perfekt med den milda svenska potatisen. Västkustchips grytfriteras på lägre temperatur och längre tid än klassiska chips, vilket ger naturligt smakrika chips och krispig textur. Nyheten är vegansvänlig och certifierad med Svenskt Sigill för extra miljöansvar som lämnar ytterligare lite godare eftersmak.

-Det ska bli spännande att se hur nyheten tas emot. Vi är otroligt nöjda med vår unika och intensiva tryffelsmak som vi anser utmärker sig från liknande chips på marknaden. Om nyheten går hem hos konsument är det möjligt att smaken blir permanent, kommentar Brand Manager Josefin Hugosson.

• Pressmaterial: jenny.pira@estrella.se
    • Listning: DVH & SVH. Bland annat Ica, Coop, Axfood, Citygross, Hemmakväll, Foodora och flera välsorterade servicebutiker.
    • Västkustchips Tryffel & Havssalt 160gram
      Rekommenderat pris: ca 29,50kr
    • Allergimärkning: Kan innehålla spår av MJÖLK.