Estrellas potatischips "Parmesan & Havssalt" byter namn till "Lagrad Ost & Havssalt." 1 december 2023.

Populära potatischips byter namn till "Lagrad Ost & Havssalt"

Produkten lanserades i januari 2023 och har blivit mångas favoritchips på grund av den goda smaken av lagrade hårdostar. Nu byter produkten namn till Lagrad Ost & Havssalt trots att ingenting i produkten ändras. Chipsen fortsätter att tillverkas med samma innehåll där ostpulver från den italienska osten från Parmigiano Reggiano-regionen ingår i kryddblandningen. Inga förändringar har gjorts i produkten eller dess innehåll.

Varför byter produkten namn?
Namnbytet är en nödvändig justering och görs pga legala krav. Kryddblandningen innehåller ost från Parmigiano Reggiano-regionen men eftersom osten processas i Norden och inte i Italien uppfylls inte kraven för att benamna produkten som "parmesan".

Namnet och förpackningen uppdateras därför för att möta de legala kraven för att få kalla en produkt parmesan eller med smak av parmesan.

Ändras något i produkten?
Inga förändringar har gjorts i produkten eller dess innehåll. Chipsälskare kan fortsätta njuta av chipsen utan några kompromisser.

Vad är det för ostar i chipskryddan?
Kryddblandningen innehåller fortfarande samma ostpulver gjort på bland annat ost från Parmigiano Reggiano-regionen tillsammans med andra lagrade ostar och cheddar.

När sker namnbytet?
De nya påsarna med det uppdaterade namnet är på väg ut till butikerna nu och kommer gradvis att ersätta de gamla förpackningarna.