Estrellas snacksnyheter vecka 3, 2024 med bland annat favoriten Onion Rings.

Snacksnyheterna vi längtar efter 2024

Ett nytt år står för dörren och med det nya frestelser i snackshyllan. Estrella inleder 2024 med fem snacksnyheter som gör nyårslöftena än svårare att hålla. Ta en första titt på favoriterna du inte får missa nästa år.

Nytt år. Nya snacks. Den 15 januari landar fem snacksnyheter i butik. Bland årets första nyheter hittar vi såväl nötiga nykomlingar som krispiga kioskvältare.

Onion Rings här för att stanna
Om du inte testat Onion Rings trots sina fyra rundor i Estrellas sortiment så finns en naturlig förklaring: de säljer nämligen slut så snart de når butik. Onion Rings har slagit rekord gång på gång och nu är favoriten äntligen här för att stanna. Onion Rings är krispiga ringar med fyllig löksmak - briljanta i all sin enkelhet.

Fun facts Onion Rings:

• Onion Rings engagerar. Trots korta perioder på marknaden har ringarna näst flest betygsättningar av alla produkter på estrella.se. Endast 16 röster skiljer Onion Rings från förstaplatsen.
  • Till sommaren 2023 fördubblerade man antalet producerade påsar mot för tidigare år, men ringarna sålde ändå helt slut.
  • När Onion Rings gjorde tillfälligt besök sommaren 2023 såldes ca 9 påsar per minut under vecka 27 (Nielsen DVH + SVH v 27, 2023).

Creamy Sriracha
Att heta smaker fortfarande är trendigt har nog ingen missat. Äntligen erbjuder Estrella chips med smak av den omåttligt populära chilisåsen Sriracha. Hetta tillsammans med krämighet, syrlighet och perfekt sälta gör detta till chips som är lätta att älska. Sommaren 2021 hade Estrella en liknande produkt under en begränsad period (Sriracha Mayo chips) som sålde som smör i solsken. Enjoy alla chililovers som saknat dessa chips! Dessutom är Creamy Sriracha veganvänliga. Hurra! Nyheten förlanseras i 175g på Hemmakväll 30 december.

Hjärtan Salt
Äntligen ett hjärta för snacksälskare! Estrella lanserar krispiga potatishjärtan med luftigt nätmönster och fin sälta. Perfekt att ge till den man håller kär, dela med vännen, eller unna sig själv #selflove. Dessutom veganvänliga. Hurra!

Nötmix Chili och Nötmix Tranbär
Estrella lanserar två nya nötmixer som går varsin riktning. Nötmix Chili blandar chili- och paprikakryddade jordnötter med kanderade cashew- och jordnötter. En läcker combo med sötma och sting. Cashewnötterna är certifierade med Honest Cashew för etisk hantering i alla led. Nötmix Tranbär kombinerar kanderade och salta jordnötter med kanderade mandlar och tranbär. En knaprig mix som passar många tillfällen.

• Lanseras vecka 3, 15 januari. ATO vecka 1.
  • Pressmaterial: jenny.pira@estrella.se
  • Onion Rings 200g
    Allergiinformation: Innehåller MJÖLK. Kan innehålla spår av GLUTEN och JORDNÖTTER.
  • Creamy Sriracha 175g, 275g.
    Allergiinformation: Kan innehålla spår av MJÖLK.
  • Hjärtan Salt 85g
    Allergiinformation: Kan innehålla spår av MJÖLK.
  • Nötmix Chili och Nötmix Tranbär 175g
    Allergiinformation: Kan innehålla spår av andra NÖTTER.