Sombreros Ranch & Sourcream 125g

Estrella återkallar ett begränsat parti Sombreros Ranch & Sourcream som en försiktighetsåtgärd

Som en försiktighetsåtgärd återkallar Estrella ett begränsat parti av produkten Sombreros Ranch & Sourcream 125 gram med bäst-föredatum 18.01.23 från marknaden. Den aktuella produkten har endast sålts hos Coop mellan den 16 och 19 september 2022.

Estrella gör noggranna kvalitetskontroller och det har vid en sådan framkommit att en råvara som används vid tillverkningen av Sombreros Ranch & Sourcream kan innehålla mögel.

Personer som har köpt produkten uppmanas att inte äta den utan istället kassera den. Vid frågor vänligen kontakta Estrellas konsumentkontakt på telefonnummer 020-34 03 50 (öppet helgfri vardag 09.00 – 12.00) alternativt konsumenttjanst@estrella.se.

Vi beklagar det inträffade. Samtidigt arbetar vi med att utreda händelsen och för att säkerställa att det inte händer igen.

För eventuellt ytterligare frågor hänvisas till:

Patrik Stockelid, Försäljningschef, 031-332 32 10

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 1 Mdkr och är 230 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.

Patrik Stockelid

Försäljningsdirektör + 46 706 39 44 32