Estrellas satsning gav 1 miljon till lokala fotbollsklubbar!

Estrellas satsning gav 1 miljon till lokala fotbollsklubbar!

Estrellas satsning gav 1 miljon till lokala fotbollsklubbar! Sverige är fullt av dolda fotbollstalanger. Men det saknas pengar i klubbarna. Pengar till den där extratränaren, klubbdräkterna eller underhåll av planen. Som sponsor av Svenska Fotbollförbundet startade därför Estrella en kampanj som skulle ge alla klubbar ute i landet chansen till mer pengar. Som ett företag och varumärke som är väldigt populärt i en yngre målgrupp, och står för mycket glädje, ser Estrella vikten av att engagera sig i och stötta föreningar som betyder mycket för svenska folket.

På Estrellas hemsida gavs möjlighet att rösta på den egna klubben. 1 chipspåse berättigade till en röst. Den 6/11 avslutades röstningen efter 11 veckor. Kampanjen fick ett enormt gensvar. Över 3 000 klubbar deltog. Genom röstning har nu 1 miljon delats ut till hela 73 klubbar. 3 klubbar fick 100 000 kronor var, resterande 70 klubbar fick 10 000 kronor var. För vinnarklubbarna har vinsten betytt enormt mycket. Nu kan många av klubbens brister åtgärdas.

De 3 förstapristagarna mottog sitt pris 7 november på Fotbollsgalan 2011 i Globen.

Vinnarkommentarer:

”Bra initiativ av Estrella som småklubbarna behöver” Göran Jönsson, BK Olympic

”Vi är väldigt tacksamma för denna möjlighet… bra att ni satsar på alla fotbollsklubbar, även de mindre” Mozfar Karimian, Evins KIF

”Tack , tack, tack… vi kommer att satsa pengarna på dräkter, bättre träningsplaner, matchbollar och de yngre lagen” Max Balci, Kurdiska IF Halmstad

Kampanjen är framtagen i samarbete med byrån Klirr Stockholm.

För mer information kontakta Pia Greverius, Estrella
Mail: pia.greverius@estrella.se

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Företaget ingår i Estrella Maarudkoncernen som finns representerat i Norden samt Baltikum med en omsättning på ca 1 miljard SEK och totalt 350 anställda.