Estrella Grillad Paprika med vitlök & chili

Förlansering - Grillad Paprika från Estrella!

Nu förlanserar vi grillsäsongen! Redan idag släpper vi nyheten ”Grillad Paprika med vitlök och chili” på Hemmakväll – vi har tagit fram en härlig paprikasmak med vår egen twist av vitlök och mild chili! Finns det något godare?

Än är det några veckor kvar till sommaren men vi har redan skurat grillgallret och tänt på kolen! Nu släpper vi den somriga smaken Grillad Paprika med en fyllig twist av vitlök och mild chili. Med detta lanserar Estrella sin egen krispiga, grillade variant av den världspopulära smaken!

- Det är inte ovanligt att konsumenter hör av sig och efterfrågar paprikachips, ofta tillsammans med soliga historier från utlandet och somriga semesterminnen. Det är helt enkelt en smak som är saknad och kommer med många fina minnen, säger Jenny Pira Kommunikatör på Estrella.

På det grovräfflade chipset vilar en uppsjö av varma toner. Den grillade paprikan varvas med fylliga inslag av vitlök, chili och sommarsaftig tomat. Redan idag den 23 mars hittar du den krispiga nyheten i Hemmakvälls butiker runt om i Sverige – Finns det något godare?

Vikt: 175g, 275g

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 600 Mkr och är 180 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.