Nytt kommunikationskoncept stärker Estrella som den folkliga marknadsledaren på snacks

”Låt stunderna börja” heter Estrellas nya kommunikationskoncept som ska lyfta fram de små och stora stunderna i livet. Med den nya kommunikationen tar Estrella ett stort kliv för att visa att de är hela Sveriges snacksvarumärke.

Med det nya konceptet på plats ska Estrella ytterligare stärka sin position som det folkliga varumärket. ”Låt stunderna börja” ska lyfta gemenskapen som det viktiga i livet och uppmana till att ta vara på alla små och stora stunder.

– Det kan låta klyschigt, men det är nästan något ceremoniellt med att öppna en påse chips. Som ett startskott för en stund. Och det är så vi har tänkt med ”Låt stunderna börja”. Våra snacks är ju en självklar del av så många stunder. Sverige har trots allt snacksat Estrella sedan 1957. För oss var det viktigt att spegla den folkligheten vårt varumärke bär. Och nu tar vi ett stort kliv och visar att vi är hela Sveriges snacksvarumärke, säger Christopher Westerberg, marknadschef på Estrella.

Det nya kommunikationskonceptet lanseras med bland annat reklamfilmer som visar olika snacksstunder från stökiga familjekvällar, ungdomlig kärlek till det härliga kvällsdoppet med vännerna.

– Många har redan en stark relation till Estrellas produkter. Nu vill vi med vår kommunikation skapa en lika stark association till vårt varumärke. Och som Sveriges marknadsledare* på snacks hoppas vi kunna inspirera folk till att ta vara på stunderna. För det händer ju något när vi delar på våra favoritsnacks med våra nära och kära, fortsätter Christopher Westerberg.

Reklamfilmerna är skapade tillsammans med kommunikationsbyrån Momentum och producerade av Pine med Nim Kyong Ran i regi. Musiken är specialskriven till filmen och framförd av artisten Jerry Christer. Kampanjen går live vecka 40 och kommer att synas brett på tv, play-kanaler och sociala medier.

*Källa: NielsenIQ, marknadsandel (värde), YTD & MAT tom v.36 2023