Lyckad och väl genomförd Elfack 2023 där Euro Energy blev uppmärksammad för sin innovativa mässmonter

Nyhet -

Med över 22 000 besökare, mängder av utställare och ett späckat program blev Elfack 2023 en succé. Efter några års frånvaro på grund av pandemin blev årets upplaga av Elfack en mycket efterlängtad comeback.

- Det känns som vi planerat detta i flera år nu, säger Joakim Elm, Vd och ägare till Euro Energy Components. Tillsammans med några av våra nyckelpartners satte vi samman en mässmonter och mötesplats som blev mycket uppskattad och välbesökt.

Elfack kraftsamlar – för ett digitaliserat, elektrifierat och hållbart samhälle

Elektrifiering och digitalisering är nyckelområden inom den pågående samhällsomställningen men lösningarna måste få genomslag och leda till förändringar över hela samhällsområden, sektorer och näringsgrenar.

Elfack är en kraftfull faktor som mobiliserar den samverkan som behövs för att lyckas. Här kan aktörerna inom fastigheter och städer, transporter och industri möta en samlad el- och belysningsbransch för att gemensamt flytta positionen framåt. Människor, teknik, ekonomi och politik får utrymme att samspela för ett högre syfte.

Detta är verkligen tillfället då man kan träffa en samlad el- och belysningsbransch på en komplett utställning, med gott om plats för möten och diskussion. Därtill ett väl genomarbetat seminarieprogram med flertalet utbildningsaktiviteter.

- Att få visa upp våra produkter och tjänster tillsammans med några av våra nyckelpartners (Dehn, Giasco och Katko) är en alldeles utomordentlig möjlighet. Denna gång satsade vi dessutom extra på hur vi presenterade vårt erbjudande.

Med hjälp av ett Team från Göteborg Film satte vi ihop ett antal Signage skärmar som synkades för att på ett spektakulärt sätt presentera produkter, varumärken och människorna bakom våra tjänster, berättar Joakim vidare.

En efterlängtad comeback

Mängder av nya produkter och den senaste teknik i all ära men det som stod på allas läppar var "äntligen träffas vi igen". - Ja det är verkligen ingen överdrift att säga att alla på plats verkade otroligt tacksamma för att Elfack är tillbaka, det är viktigt att vi i branschen träffas och utbyter erfarenheter, det om något bidrar till den övergripande utvecklingen. Att det dessutom skapas en hel del intressanta affärsmöjligheter, har vi naturligtvis inte någonting emot, avslutar en småleende Joakim.

Ett imponerande startfält av utställare, följ länken här och se vilka företag som deltog och ställde ut.