Euro Energy ser ljust på framtiden

Euro Energy ser ljust på framtiden

- Vi har haft god tillväxt de senaste åren och ser inga tecken på att det skulle mattas av under dom kommande åren, säger Joakim Elm Vd på Euro Energy Components. Med ett gediget teknikkunnande och branscherfarenhet är vi idag en av de ledande leverantörerna till företag på denna del av elbranschmarknaden.

EEC importerar och distribuerar produkter och lösningar inom elteknik. Det rör sig om distribution och montagematerial för ställverk och centraler, potentialjordning och AMS-arbete. Tack vare vårt nätverk av partners och breda kunskap kan vi ta fram tidsbesparande och högkvalitativa lösningar åt våra kunder, berättar Joakim Elm.

Företagets målsättningar är att erbjuda kunskap, produkter och lösningar som gör att deras kunder erhåller tidsbesparingar vid konstruktion och montering av ställverk och centraler samt utföra säkert arbete med spänning upp till 800 kV.

Det gäller att ligga i framkant

När Sveriges industri växlar upp och blir alltmer elektrificerad, gäller det hänga med och förstå sig på den efterfrågan som då uppstår. EEC som har brett sortiment och kompetenta partners är väl uppdaterade med produkter och lösningar som skyddar byggnader, människor och komponenter från åsknedslag eller överspänningar i elnätet. EEC har även tagit fram ett brett sortiment av skyddsutrustning (PPE) för elektriker som arbetar med service och underhåll i system som är spänningsatta (AMS). Arbete med spänning blir allt vanligare då kostnaden för att göra driftstopp är kostsamt för industrin och elbolagen.

Säkerhet en självklarhet på EEC

Det är väldigt viktigt att skydda exempelvis industribyggnader, datalagringshallar, sol, - och vindkraftparker, batterilagringsanläggningar eller vätgasanläggningar från direkt eller indirekt blixtnedslag. Skadorna kan bli förödande på både byggnader och komponenter men också på människor.

Rätt produktval förebygger ekonomiska förluster

Några timmars drift- eller produktionsstopp är förenat med höga kostnader för industrin. Vi försöker hjälpa våra kunder att jobba preventivt och levererar noggrant testade och utvalda produkter för t.ex. konstruktion av ställverk, fördelningsstationer och centraler.

På så vis bidrar vi tillsammans till att skapa hållbara byggnationer, lösningar som dessutom är ganska enkla att räkna hem för våra kunder, fortsätter Joakim.

Företaget växlar upp

EEC har en väl utarbetad 10 år tillväxtplan och i den ingår ny hemsida, E-handel, hållbarhetsarbete samt rekrytering av både sälj-, marknads-, och lagerteam. Vår vision är med ett långsiktigt arbete tillsammans med kunder och partners sätta EEC på kartan som en viktig aktör i Elbranschen, avslutar en till synes nöjd Vd på Euro Energy.

Euro Energy Components distribuerar välkända varumärken som DEHN, Technoelectric, Ouneva, Katko, Isores, Pollmann, Teknomega, Novax, HD Greenlee, EA Technology, Giovenzana, Giasco Safety Shoes, Boddingtons Electrical, JEAN MÜLLER och Terex Ritz.