Jean Müller och Euro Energy lanserar TOKEO säkringslastbrytare med smart energimätning

Energibranschen är under förändring och för att utveckla samt effektivisera energiförsörjningen, krävs nya innovativa produkter.

JEAN MÜLLER introducerar TOKEO en helt ny serie med smarta säkringslister med möjlighet till bland annat energimätning. TOKEO produktserie är utvecklad och designad för att göra montering och eventuella uppgraderingar enkla att utföra, berättar Peter Schroeder försäljningsansvarig på Euro Energy Components.

När TOKEO utvecklades var även säkerheten en prioriterad aspekt, exempel på detta är högt beröringsskydd under drift, säker spänningsmätning över säkringen och att man kan låsa och parkera säkringarna vid service. En annan smart funktion är att säkringslistens utgående anslutning är valbar, antingen i botten eller i toppen genom att listen är vändbar utan att behöva lossa listen från skenpaket, fortsätter Peter.

TOKEO serien finns från 160 A upp till 1600 A och med möjlighet till olika utgående anslutningar som kabelskor eller anslutningsklämmor. De kan även länkas ihop med USB-C kablage och få ut information genom ModBus.
Multi-, och panelinstrument i alla storlekar kan appliceras med lätthet i TOKEO listen.

I samband med lanseringen av TOKEO släpper JEAN MÜLLER även en app, JMExpert och JM-DTL-Code® som gör att all produktdata och dokumentation blir tillgänglig genom att scanna QR-koden på produkten. Appen kan även användas för projektledning och positionering av system vilket underlättar arbetet, förklarar Peter.

Euro Energy Components är sedan januari 2022 den officiella distributören av JEAN MÜLLER's sortiment avseende lågspänningsprodukter för den svenska marknaden. JEAN MÜLLER som för övrigt firar 125 år som företag, tillverkare och innovatör. Detta är början på ett långsiktigt partnerskap som kommer att generera många fördelar till våra kunder, avslutar Joakim Elm, VD Euro Energy Components.