WATT en lätt och smidig isolerade arbetssko från Giasco för elektriker med helgjuten 3-skitssula

WATT en helt ny typ av isolerande arbetssko från Giasco för elektriker hos Euro Energy Components

WATT är en helt ny typ av 20 kV isolerande arbetsskor från Giasco Safety Shoes som är lättare, mjukare och smidigare än isolerande arbetsskor i läder. Designad och utvecklad för att kunna användas en hel arbetsdag.

Skon har ett tekniskt yttertyg och innerfoder som är svett- och nötningsbeständigt med skyddade tåhätta, helgjuten tresiktssula med spikskydd, anti-chock och halkskydd (SRC).

WATT är en låg sko och finns i storlekar från 36 till 47.
WATT i storlek 42 väger 480 g (läder modell 600 g).

Elektrisk motstånd enligt CSA Z195-14 / ASTM F2413-11 standardökning 1 kV / sek - spänning 20 kV / 60 Hz varaktighet 1 minut.
Skosulan ger elektriskt motstånd mot spänning upp till 1 000 V - MΩ>1 000.
WATT har tå- och spiktrampskydd enligt EN 12568.
Isolationsgummisula enligt ISO 5423:92
Skon är helt metallfri.

Euro Energy Components marknadsför ett brett sortiment av personligt säkerhetsskydd (PPE) som skor, stövlar, handskar, ljusbågskläder och verktyg för arbete med spänning (AMS).

För mer information och kontakt:

joakim@euroenergy.se

www.euroenergy.se