Anette Norberg ny chefaktuarie på Euro Accident

Euro Accident har rekryterat Anette Norberg till en ny tjänst som chefaktuarie från och med den 15 augusti 2016. Hon ingår också i Euro Accidents ledningsgrupp.

– Jag är mycket nöjd med att vi har kunnat rekrytera Anette Norberg som har en erfarenhet som få. Euro Accident växer så det knakar och det ställer nya krav på oss. I det får Anette en strategiskt viktig roll för vår fortsatta tillväxt och produktutveckling. Hon tillför också ny kompetens som är nödvändig när vi tar hand om allt fler kunders försäkringar och hälsa, säger Thomas Petersson, VD på Euro Accident.

Anette Norberg kommer närmast från en tjänst som aktuarie på PwC. Hon började som aktuarie på Skandia 1988 och har därefter haft olika tjänster som aktuarie, chefaktuarie, avdelningschef och produktchef på Folksam, Nordea Liv & Pension och KP.

– Det känns väldigt spännande och stimulerande att, tillsammans med ledning och medarbetare, få vara med och utveckla Euro Accident från en unik position på marknaden, säger Anette Norberg.

VD, Euro Accident