Nu kan mamma få blomsterleverans på självaste Mors Dag

För första gången garanteras blomsterleverans i 193 orter på självaste Mors Dag. Garantin kommer från blomsterbudföretaget EuroFlorist som tar emot blomsterbudbeställningar både på nätet och i blomsterbutiker fram till och med söndag kl.09:00. Hela listan med orter finns på www.euroflorist.se och i deras 1.165 blomsterbutiker. För första gången i Sverige garanteras blomsterleverans på självaste Mors Dag i 193 orter. Det är blomsterbudföretaget EuroFlorist med 1.165 blomsterbutiker som står för denna garanti. Några utav de berörda orterna är Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Nättraby, Leksand, Kalmar och Umeå. Samtliga orter som garanteras leverans på självaste Mors Dag finns på EuroFlorist hemsida och i deras 1.165 blomsterbutiker. - Detta är unikt för Sverige. Tillsammans med våra blomsterbutiker kan vi nu lova att mammor i 193 orter kan få blommor på rätt dag - Mors Dag, säger Magnus Äng VD för EuroFlorist Sverige AB. Beställningar för garanterad Mors Dag leverans tas emot ända fram till på söndag kl.09:00. Till övriga orter levereras blommorna enligt normala söndagsrutiner, det vill säga så nära söndagen som möjligt. Mors Dag är en stark tradition för blomsterbud då det är ett populärt alternativ att gratulera mamma med. Ungefär 10% av årets samtliga blomsterbud skickas inför Mors Dag. En stor del av blomsterbuden beställs i blomsterbutikerna men beställningar på nätet ökar kraftigt och står för 1/3 av EuroFlorists totala blomsterbud. ________________________________________________________________________________ För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Äng, VD EuroFlorist Sverige AB T: 0733-636309, E: magnus.ang@euroflorist.se, W: www.euroflorist.se/press.aspx EuroFlorist levererar miljontals blommorsterbud och presenter över större delen av världen. Företaget grundades i Malmö 1982, var en av pionjärerna med blomsterbud på Internet 1995 och är idag ett Europeiskt företag med 9.500 direktanslutna blomsterbutiker i Danmark, Frankrike, Holland, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike. Resten av världen ombesörjes genom partnerskap med 54.000 professionella blomsterbutiker.