VD-skifte på Euronics

Styrelsen inom Euronics Sverige kan idag glädjande meddela att Lars Jansson tillträder som verkställande direktör för organisationen. Lars ersätter vår avgående verkställande direktör, Peter Håkansson, som lämnar organisationen den 2 april för en tjänst som VD för Panasonic Nordic.

Lars Jansson kommer senast från tjänsten som Senior Advisor på Samsung Electronics i Norden och tillträder sin tjänst som verkställande direktör för Euronics den 15 augusti 2018.
Vi önskar Peter lycka till i framtiden och hälsar Lars varmt välkommen till Euronics.

På uppdrag av styrelsen för Euronics AB.

För mer information,
Jonas Schön, styrelseordförande
Mobil +46 703 07 10 07
E-post jonas.schon@euronics.se

Peter Håkansson, VD Euronics Sverige
Mobil +46 702 33 24 40
Kontor +46 8 518 16 710
E-post peter.hakansson@euronics.se

• Hemelektronik

Om Euronics

Euronics är en fackhandlarkedja med ett 80-tal butiker i Sverige som omsätter ca 1,5 miljarder. Euronics fokuserar på att lyfta fram alla möjligheter som den moderna hemelektroniken ger kunderna i vardagen. Euronics levererar upplevelsen och lösningarna – hela vägen från butiken hem till kunden. I hela Norden finns mer än 190 butiker och i Europa är Euronics den största hemelektronikkedjan. Med en stark inköpsorganisation och erfarna medarbetare kan Euronics erbjuda personlig service och initierad rådgivning samtidigt som man erbjuder bra priser.