Europcar kör för barns önskedrömmar

– Inleder samarbete med stiftelsen MinStoraDag

Europcar inleder ett samarbete med stiftelsen MinStoraDag, som hjälper svårt sjuka barn att förverkliga sina önskedrömmar. Från och med februari 2013 kommer det att finnas möjlighet att hyra bil av Europcar där varje körd mil omvandlas till 1 krona som går direkt till MinStoraDag.

MinStoraDags stjärna pryder utvalda hyrbilar från Europcar som har placerats ut på stationer på Arlanda flygplats, Stockholm City och Bromma flygplats. Bilarna finns tillgängliga att hyra från och med februari. Kunden betalar samma pris som vanligt men för varje mil som körs med bilen skänker Europcar 1 krona till stiftelsen MinStoraDag.

– För oss på Europcar är det viktigt att samarbeta med organisationer som vi brinner för och som kan ha användning av våra tjänster i sin vardag. Till MinStoraDag bidrar vi med en krona per körd mil med specialbilarna, vi kommer utöver detta också att hjälpa till med hyrbil när det behövs. Vi ser fram emot att se utfallet på vårt engagemang och hoppas att våra kunder ska tycka att det är lite extra roligt att köra just dessa bilar, säger Lena Wickström, marknadschef Europcar Sverige.

Pengarna som samlas in kommer att gå direkt till stiftelsen MinStoraDags arbete med att förverkliga svårt sjuka barns önskedrömmar. Med hjälp av de pengar som kommer in genomförs aktiviteter som skänker lite glädje i barnens och deras familjers annars ofta sjukdomsfokuserade vardag.

– Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få och detta känns som ett riktigt roligt samarbete. Båda parterna kan tillsammans skapa en möjlighet där vem som helst kan hjälpa till att skapa stora dagar bara genom att köra bilarna, säger Richard Fors, Generalsekreterare på MinStoraDag.

• hyrbilar

Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 190 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 130 stationer och 5 400 bilar. Företaget är sedan 1997 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som genom sitt systematiska miljöarbete redan 1999 blev först i branschen att erhålla en ISO 14001-certifiering av DNV (Det Norske Veritas). För mer information, besök www.europcar.se och www.europcar.com