Hyr Volkswagen e-up! hos Europcar

Nu går det att hyra elbilar hos Europcar. Det är den populära modellen Volkswagen e-up! som nu finns tillgänglig i Stockholm.

Som dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB kommer Europcar på sikt att kunna erbjuda fler spännande elbilsalternativ. Först ut är smidiga citybilen Volkswagen e-up! som har rosats i pressen.

Elbilen passar utmärkt för dagliga arbetsresor och korta utflykter. Räckvidden är upp till 160 km enligt körcykeln (NEDC) men i praktiken bör man räkna med ca 120-130 km, beroende på väderlek och körsätt.

Bilen är utrustad för en flexibel laddning för både vanliga eluttag och laddstationer.

Det är lätt att ladda bilen, bara i Stockholm finns drygt 170 platser där man kan fylla på tanken. I bilen finns också en reseladdare/portabel laddare.

Volkswagen e-up! är pigg och enkel att köra, framförallt i stadstrafik med begränsade utrymmen och innebär en minimal belastning på miljön. Ett perfekt alternativ för kunder som ska uträtta flera ärenden i Storstockholmsområdet.

Bilarna finns till att börja med att hyra i Liljeholmen och Hammarby.

För ytterligare information kontakta:
Lena Wickström, marknadschef Europcar, tfn: 08-120 748 16, e-post: lena.wickstrom@europcar.se

• Transport

• e-up!
  • volkswagen
  • elbil
  • miljöbil

Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 3 500 stationer och 195 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 135 stationer och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. För mer information, besök www.europcar.se och www.europcar.com