Mobila kuponger på frammarsch

Mobila kuponger lanserades i april och nu ingår Kupong.se samarbetsavtal med den ledande mobilbyrån Mobiento. De mobila kupongerna kommer att vävas in Mobientos kundkampanjer. De mobila kupongerna kan lösas in på Pressbyrån och 7-Eleven. Mobiento är Sveriges ledande byrå inom mobil marknadsföring, och man breddar nu sitt utbud genom ingå samarbetsavtal med Kupong.se, för att kunna erbjuda mobila kuponger. Kupong.se är ett samarbete mellan Kuponginlösen och produktbolaget Splashi. - En mobil kupong utan sammanhang är inte lika effektiv, och Mobiento kan konsten att skapa mobila kampanjer och sammanhang som konsumenterna uppskattar, säger Joachim Alvarez på Kupong.se. Mobiento har flera kupongkampanjer för konsumentvarumärken planerade för 2006, den första med lansering denna vecka. Erbjudandena varierar från gratis produkter till olika rabatter. Den nu aktuella kupongkampanjen berättigar till två produkter till priset av en. En klassisk rabattmodell, levererad på ett nytt sätt. - Mobila kuponger ger en direkt koppling från kampanj till försäljning och Kupong.se:s lösning möjliggör realtidsuppföljning av utfallet, vilket våra kunder efterfrågar, säger Per Holmkvist, VD för Mobiento. Kupong.se lanserade produkten mobila kuponger i april 2006, och Mobientos kampanj är den första kampanjen i stor skala. Mobila kuponger via Kupong.se kan lösas in hos Pressbyrån och 7-Eleven.