Företagsmässan Världsklass i Danderyd

"Skandinavien, Sverige och Stockholm befinner sig i frontlinjen i övergången till en ekonomi där människor är kreativa och där kreativiteten får utrymme" enligt Richard Florida, framtidsguru på besök i Stockholm i början på mars. "I Stockholmsregionen har vi kunskaperna, kompetensen, infrastrukturen, företagsamheten och den vilja till förändring som krävs" enligt Jens Spendrup. Danderyd, vår kommun, har den miljö och erkänt goda utbildning som krävs för dagens och morgondagens entreprenörer som får företag att växa och bli fler. I Svenskt Näringslivs företagsklimatundersökningar ligger Danderyd i toppen. Därför arrangerar vi nyheten Företagsmässan Världsklass Danderyd. Torsdag den 11 maj kl 12.00-16.00 på Djursholms slott. Arrangörer: Handelskammaren Danderyd Danderyds kommun Företagarna Danderyd För mer information kontakta Planerings- och utredningschef Ann-Kristin Berg, Danderyds kommun, tel 08-568 912 42, e-post ann-kristin.berg@danderyd.se Med vänlig hälsning Informationsavdelningen Danderyds kommun Telefon 08-568 910 00 Fax 08 568 910 19