Kanal Lokal Stockholm: Bajen håller hov på Mariatorget

För att introducera första sändningen av sin egen klubb-tv ”Bajenland” i Kanal Lokal kommer allsvenskans serieledare Hammarby och möter sina fans på Mariatorget torsdagen den 18 maj kl. 18.00. Hammarby hoppas på stor uppslutning för att skapa en riktig festkänsla. - Många supportrar har länge sett fram emot ”Bajenland” och vi hoppas på att de vill komma ner till Mariatorget och fira med oss så att det blir en riktig folkfest. Vi uppskattar dessutom att ha blivit inbjudna till att delta i KvällsTV på Kanal Lokal. Det blir den perfekta introduktionen för ”Bajenland.” Det är sällan att vi som lag får gästa en tv-studio. Vi tror att det här är något som verkligen kommer att uppskattas av våra supportrar, säger Patric Ljungström, Hammarby Fotbolls marknadschef. Torsdagen den 18 maj kl 20.30 sänds första avsnittet av ”Bajenland”, Hammarby Fotbolls officiella klubb-TV. Dagen till ära kommer Hammarby Fotboll under några timmar att flytta ner sin affär till Mariatorget. På plats kommer också Bajen-supportrarna kunna träffa Hammarbyspelarna. - Vi kommer via vår hemsida bjuda in våra supportrar att komma till Mariatorget för att träffa spelarna och visa sitt stöd för Hammarby. Vi hoppas på en härlig kväll där Bajen-supportrarna får en chans att mingla med sina idoler, säger Hammarbytränaren Anders Linderoth. Kanal Lokal Stockholm kommer att finnas på plats på Mariatorget för att filma och fånga stämningen. Efter att ha mött sina supportrar kommer Hammarbys fotbollslag att försvinna in i Kanal Lokal Stockholms studio. Där kommer de delta i direktsändning av KvällsTV som kommer gå i Hammarbys tecken med programledare Anton Körberg. - Att ha bra kontakt med våra supportrar är jätteviktigt. I många fall är det de som kan hjälpa oss att lyfta en match. Deras support sporrar oss lite extra. Att nå ut till dem genom Kanal Lokal är ett sätt att kunna ge tillbaka till dem, säger Hammarbyspelaren Björn Runström. - Inför första sändningen av ”Bajenland” tycker vi det är en ära att kunna få möjligheten att ha hela Hammarbys lag i studion. Det är kul att Hammarby vågar sticka ut framfötterna och vara de första i Sverige som använder TV som ett medium att nå ut till sina supportrar. Med sin klubb-tv ”Bajenland” kommer fler av deras supportrar att kunna se och delta i det som händer runt omkring laget. Det är ett samarbete som gynnar oss lika mycket som dem, säger Anders Lundmark, vd Kanal Lokal. Om Kanal Lokal Stockholm Lokal-TV Nätverket i Sverige AB har sändningsrätter för lokal TV i Stockholm/Mälardalen, Göteborg och Fjärde Storstadsregionen med tvillingstäderna Linköping och Norrköping samt i Skåne. Stationerna drivs som regionala dotterbolag till moderbolaget Lokal-TV Nätverket i Sverige AB. 2008 skall det analoga nätet i Sverige vara släckt och då kommer de fyra stationerna få full hushållstäckning i de fyra storstadsregionerna. Kanal Lokal sänds som frikanal i det digitala marknätet och går att se om man har en digitalbox - antingen en sk fribox utan abonnemang eller via Boxer samt via flertalet kabel-TV-nät. För ytterligare information kontakta Kanal Lokals vd Anders Lundmark på telefon: 0705-92 96 82 eller email: anders.lundmark@kanallokal.tv eller Hammarby Fotbolls marknadschef Patric Ljungström på telefon: 0703-25 88 25 eller email: patric@hammarbyfotboll.se

• Massmedia