PRESSVISNING: Möbelklassikern Lamino fyller 50 år - firas med utställning

JÖNKÖPINGS LÄNS MUSEUM 2006-05-24 PRESSINBJUDAN Möbelklassiker i egen utställning: Lamino 50 år Det har gått 50 år sedan den första Lamino-fåtöljen tillverkades. 1956 formgav Yngve Ekström Lamino som sedan dess blivit en svensk möbelklassiker. Såväl fåtöljen som formgivaren uppmärksammas i denna utställning som är producerad av Vaggeryds-företaget Swedese som också är producent för Lamino. Utställningen öppnar på torsdag 1 juni kl 12 och pågår till och med 30 september, 2006. Välkommen till pressvisning av utställningen LAMINO 50 ÅR på Jönköpings läns museum tisdag 30 maj kl 10.30 Vid pressvisningen medverkar Peter Jiseborn, VD Swedese och Britt-Marie Börjesgård, ordförande i Svensk Form Småland. För ytterligare information kontakta: Clara Åhlvik, Jönköpings läns museum, tel 036-30 18 00 -------------------------------------------------------------------------------- Insänt av: Lena Andersson JÖNKÖPINGS LÄNS MUSEUM Dag Hammarskjölds plats 2 Box 2133, 550 02 Jönköping Telefon 036-30 18 00 | Direkt 036-30 18 22 Fax 036-30 18 18 lena.andersson@jkpglm.se www.jkpglm.se | www.johnbauersmuseum.nu

• Jönköping