Vilket blir nästa tillväxtbolag i Västra Sverige? Final i Venture Cup Väst 30 maj

VÄSTSVERIGE: Tisdagen den 30 maj utses de tre vinnarna i årets upplaga av affärsplanstävlingen Venture Cup Väst. Tillsammans erhåller de 370 000 kronor, tjänstepriser till ett värde av ca 200 000 kronor och en viktig kvalitetsstämpel. Årets final av Venture Cup Väst går av stapeln tisdagen den 30 maj klockan 18.00 på Brew House i Göteborg. Totalt har 437 unika affärsidéer provat sina vingar under året och utav dessa koras tre vinnare under en spännande finalprisutdelning. Möt personerna som skapar framtidens företag, träffa jury, handledare, projektledning och andra i vårt nätverk samt besök Venture Cups partnerutställning. Kvällens program innehåller förutom prisutdelning, mat, mingel, underhållning samt två spännande inspiratörer som delar med sig av sina erfarenheter, Arvid Carlsson nobelpristagare och entreprenör och Torsten Jansson VD och grundare New Wave Group. Venture Cup är indelat i tre delsteg och i mitten av april lämnades hela 81 affärsplaner in till det sista steget. De 81 affärsplanerna representerar en mängd olika branscher, störst är IT, mjukvara som står för 30%. Hjärtligt välkomna! Louise Öberg Marknadsansvarig Kontakta Louise Öberg 031-764 71 22, louise.oberg@venturecup.se om Ni vill sätta upp enskilda intervjuer, vill ha mer statistik eller har andra frågor. Registrering för press samt utgivning av pressmaterial sker vid Venture Cups informationsbord i Brew House, Åvägen 24 i Göteborg, från kl.17.00 tisdagen den 30 maj. Affärsplanstävlingen Venture Cup Väst syftar till att stimulera skapandet av nya företag och det entreprenöriella lärandet i Västsverige. Venture Cup Väst arrangeras av Göteborgs universitet, Chalmers, Innovationsbron och McKinsey & Company. Sedan starten 1998 har ca 250 nya företag skapats och 2360 idéer har varit med och tävlat.