Evidensia - nu i nordligaste Norge

Evidensia, Nordens största och kvalitetsledande djursjukvårdsgrupp, har nu glädjen att önska Tromsø Veterinærsenter välkommen. Det är andra norska veterinärkliniken på en månad som ansluter sig till Evidensia.

Tromsø Veterinærsenter som grundades år 2000 erbjuder dygnet-runt-vård i nordligaste Norge sedan fem år tillbaka. Hösten 2010 flyttade kliniken till nya moderna lokaler och blev i samband med det ortens första djursjukhus. Djursjukhuset har 20 medarbetare varav sju veterinärer och fyra djursjukskötare.

• -Det känns fantastiskt att få välkomna den här kliniken som ligger så långt norrut i Norge och att vi får nya kunniga kollegor med stor kompetens . Vi delar Tromsø Veterinærsenters vision om att vara det bästa för djuren och passar som hand i handske för varandra, säger Sverre Seierstad, landschef Norge.
  • -Det här känns väldigt spännande. Vi gläjder oss alla över att få ta del av det veterinärmedicinska samarbetet inom Evidensia. Det blir inspirerende för våra medarbetare och för mig som klinikchef . Genom att bli en del av Evidensia får vi möjlighet att bli ännu skickligare i vårt yrke och kan erbjuda ännu bättre service för våra kunder, helt i linje med vår vision – för djurens bästa, säger Marit Vader, verksamhetschef och veterinär påTromsø Veterinærsenter.

För ytterligere information kontakta:

Tromsø Veterinærsenter,

Marit Vader, klinikchef och veterinär , maritv@vetsenter.no, +47 776-59 310

Evidensia Norge,

Sverre Seierstad, landschef Norge, sverre.seierstad@evidensia.se, 0 706-19 48 00

Evidensia Norden,

Anders Thunberg, koncernchef, anders.thunberg@evidensia.se, 0706-20 75 60

• Hälso-, sjukvård

Evidensia Djursjukvård är Nordens kvalitetsledande kedja för djursjukvård. Vi har närmare 90 djursjukhus och kliniker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Varje år behandlar vi fler än 700 000 djur, varav cirka 655 000 hundar, katter, smådjur och exotiska djur, samt cirka 45 000 hästar. Vi omsätter mer än en 1,3 miljarder kronor och är Norra Europas största veterinärmedicinska kedja. www.evidensia.se