Evidensia Södra Djursjukhuset inviger nya lokaler

Bygget är klart och Evidensia Södra Djursjukhuset i Kungens Kurva har vuxit från 1 400 kvadratmeter till hela 2 600 kvadratmeter. Med nya, toppmoderna lokaler har djursjukhuset möjlighet att ta emot fler kunder, till glädje för djurägare i Stockholmsområdet.

- Vi har märkt att vi får in mer och mer sjuka djur och fler svåra fall. Nu kan vi vara mer tillgängliga. Vi har bemannat upp och vi har plats att ta emot fler patienter, säger djursjukhuschefen Annette Nyholm.

Detta är en del av vad Evidensia Södra Djursjukhuset nu kan erbjuda djurägare:

• Kattmottagning med eget väntrum, vilket är viktigt för kattens välbefinnande.
  • Stor allmänmottagning med 22 undersökningsrum.
  • Modern datortomograf (CT) som gör det möjligt att ställa diagnos snabbare.
  • Stor vårdavdelning med intensivvårdsavdelning, kattavdelning och infektionsavdelning.
  • Fantastisk operationsavdelning med ny utrustning.
  • Utbyggd tandmottagning.
  • Större butik med både veterinärfoder, friskfoder och annat för husdjuren.

• Djursjukhuset kommer inom kort att kunna erbjuda dygnet-runt-öppet - en mycket efterlängtad service för djurägare i Stockholmsregionen. Redan nu finns mer beredskap på plats hela tiden, vilket ger kortare väntetider och effektivare vård.

- Det känns fantastiskt att vi fått klart det här som vi längtat efter så länge. Sjukhuset har utvecklats på alla plan och det har blivit lättare för oss att göra det vi älskar - att hjälpa djur med det de behöver, säger djursjukhuschefen Annette Nyholm.

Representanter från media är varmt välkommen att närvara på invigningen för inbjudna fredagen den 20 maj kl 14.00 - 17.00. Bland annat kommer djursjukhuschefen Annette Nyholm och chefveterinär Christophe Bujon berätta om bygget. Själva invigningsceremonin sker genom att Lilla Nymo från TV4 Nyhetsmorgon klipper korvbandet kl. 14.30. Därefter blir det uppvisningar och rundvandring.