​Evidensia växer i Norrland

Nu är det klart att Veterinärhuset Södra Berget blir en del av Evidensia. Därmed förstärker djursjukvårdskedjan sitt erbjudande i Norrland.

- Jag är oerhört glad att få välkomna den främsta djurkliniken i Västernorrland till Evidensiafamiljen. Med Veterinärhuset Södra Berget ombord ser jag fram emot att på allvar etablera en Norrlandsregion, säger Johan Wiklund, vd Evidensia Sverige.

Sedan tidigare har Evidensia smådjursverksamheterna Djursjukhuset Gammelstad och Djurkliniken Öjebyn i Norrland.

Veterinärhuset Södra Berget AB öppnade den 5 maj 2009 och drivs och ägs fram till nu av veterinärerna Åse B Fjeldstad, Trond Holdaas och Ulrik Hagevi.

- Vi är övertygade om att detta är rätt utveckling för Veterinärhuset Södra Berget. Vi har en fin och stark verksamhet som vi är mycket stolta över och när vi tar detta steg ser vi möjligheter att utöka samarbetet med andra kliniker och även få ta del av ett kunskapsnätverk som vi tidigare inte kunnat, säger Ulrik Hagevi, veterinär och en av Veterinärhuset Södra Bergets verksamhetschefer.

Lokalerna består av 1000 kvm fördelat på tre våningsplan, ombyggda och anpassade för att kunna erbjuda en lugn och trivsam miljö för patienterna och effektiva arbetsflöden för personalen.

Veterinärhuset Södra Berget erbjuder undersökningar, förebyggande vård, medicinska utredningar, tandbehandlingar, ögonbehandlingar, kirurgi, ortopedi, artroskopi, bilddiagnostik inklusive CT samt laboratorieundersökningar för hundar, katter och övriga små sällskapsdjur.

- Vårt mål är att fortsätta erbjuda högkvalitativ och god djursjukvård och att vi tillsammans med Evidensia Djursjukvård fortsätter lyfta och utveckla kliniken, säger Ulrik Hagevi.

För ytterligare information kontakta:

Ulrik Hagevi, klinikchef, Veterinärhuset Södra Berget, 0701091831, ulrik.hagevi@vhsb.se

Johan Wiklund, vd Evidensia Sverige, 070 321 99 99, johan.wiklund@evidensia.se

Maria Hofling, presskontakt, Evidensia Djursjukvård, 0702 45 49 43, maria.hofling@evidensia.se

Evidensia Djursjukvård startades 2012 när några av Sveriges äldsta och främsta djursjukhus gick samman och bestämde sig för att göra gemensam sak för att erbjuda högkvalitativ vård till landets alla sällskapsdjur. 2017 slogs Evidensia samman med Independent Vet Care och bildade Europas största veterinärvårdkedja – IVC Group International. Båda kedjorna har de senaste åren satsat på kvalitet och hög tillgänglighet för djur och djurägare. www.evidensia.se