Nytt toppbetyg från kunderna

För andra året i rad har Evidensia genomfört en rikstäckande kundundersökning. Resultatet talar sitt tydliga språk – djursjukvårdskedjan har lyckats leva upp till kundernas förväntningar och NKI* ligger kvar på 92.

- Vi är både glada och stolta över resultatet – ett NKI på 92 är riktigt bra! Det går knappt att jämföra med andra branscher. Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb på dygnets alla timmar och lever verkligen upp till vår vision, att vi vill se fler friska och lyckliga djur. Resultatet från kundundersökningen är ett kvitto på det, säger Eva Engström, marknadschef på Evidensia Djursjukvård.

Evidensia i Sverige består av närmare 60 djurkliniker och djursjukhus som tar emot besök från omkring 500 000 djurpatienter och deras ägare varje år. Under året har företaget satsat på tillgänglighet, kvalitet och proaktiv rådgivning för att bli ännu bättre ur kundperspektiv.

- Vi har utökat och förbättrat vår kundservice. Som djurägare kan man oavsett tid på dygnet få kontakt med någon av våra duktiga medarbetare. Det vet vi är viktigt. Vi jobbar också proaktivt med rådgivning. Vår kundklubb har över 35 000 medlemmar och varje månad får de nyhetsbrev med säsongsrelaterade tips och råd. Vi servar även djurägare på webben med svar på många av de vanligaste frågorna vi får. Samtliga råd granskas av vårt veterinärmedicinska forum som består av några av Nordens främsta experter. Djurägare kan känna sig trygga med att vi ger råd baserade på fakta, berättar Eva Engström.

Nu fortsätter arbetet med att höja både tillgängligheten och kvaliteten, något som djurägare värdesätter.

- Det fina resultatet på kundundersökningen visar att vi är på rätt väg. En långsiktig satsning som snart ger resultat är att vi bygger ut på fem av våra djursjukhus, för att kunna öka tillgången på djurvård och höja kvaliteten på vården. I somras nyinvigde vi Östergötlands modernaste djursjukhus, Evidensia Valla Djursjukhus i Linköping, och fler är strax klara. Vi blir även allt bättre på att ta emot våra kattpatienter, med fler certifierade kattvänliga mottagningar. Nu fortsätter vi helt enkelt vårt arbete för att ge en trygg och tillgänglig veterinärvård i Sverige, avslutar Eva Engström.

*NKI står för Nöjd Kund Index, ett index förkundnöjdhet, det vill säga hur nöjdakundernaär med detföretagde handlar med. NKI-undersökningar genomförs idag i de flesta branscher.

För mer information, kontakta:

Maria Hofling, press- och informationsansvarig, 0702-45 49 43, maria.hofling@evidensia.se

Eva Engström, marknads- och kommunikationschef, 070 - 551 48 19, eva.engstrom@evidensia.se

• Hälso-, sjukvård

• evidensia djursjukvård
  • evidensia
  • djursjukvård
  • djursjukhus

Evidensia Djursjukvård är Europas största och kvalitetsledande kedja för djursjukvård. Varje år behandlar vi över 1,3 miljoner djur - hundar, katter, smådjur, exotiska djur och hästar. Evidensia består av närmare 160 djursjukhus och kliniker i sju länder och har över 2 200 medarbetare. Vi vill se fler friska och lyckliga djur. Därför ska vi vara det allra bästa för djuren. Bara så kan man skapa morgondagens djursjukvård. www.evidensia.se