Evident firar ett år!

Evident firar ett år!

I slutet av februari 2021 lanserade Evident sitt försäkringserbjudande. På ett år har drygt 30 000 kunder tecknat försäkring hos Evident och Evident har en nyteckningspremie på 31 mSEK.

”Vi är jättenöjda med vårt första verksamhetsår! Med tanke på vad vi har fått till det här första året så ser vi mycket fram emot, och ser positivt på, vad de kommande åren har att erbjuda” säger Michaela Bruneheim, VD för Evident. ”Vi är stolta och ödmjuka inför det intresse och förtroende som kunder och samarbetspartners har visat oss och vi kommer att förvalta det väl.”

Evident har under året lanserat tre olika försäkringsprodukter; individuell livförsäkring, individuell försäkring för allvarlig sjukdom samt grupplivförsäkring. Under året har Evident även etablerat flera olika typer av distributionssamarbeten och hälsosamarbeten, gjort en nyemission och tagit in flera nya ägare i bolaget. Som techbolag fortsätter Evident att utveckla och satsa på tekniken och bolagets automatiserade riskbedömning och har under året utvecklat och lanserat APIer som grund till flera olika distributionserbjudanden samt uppdaterat och moderniserat ett tiotal diagnoser i den automatiserade riskbedömningen. Evident fortsätter att satsa på hållbarhet som en naturlig del av verksamheten och mäter och följer upp sitt klimatavtryck och klimatkompenserar för dubbla avtrycket årligen. Evident kommer också inom kort att börja försäljning av försäkring även utanför Sveriges gränser.