Evident rekryterar från Finansinspektionen!

Evident rekryterar från Finansinspektionen!

Evident Life är mycket glada över att berätta, att Timothy Yuan kommer att ansluta till team Evident i rollen som bolagets CFO och vice VD.

”Vi är väldigt stolta och glada att meddela att vi till slutet av sommaren stärker upp vårt team ytterligare genom att välkomna Tim till oss! Hans gedigna och mångåriga kunskaper inom försäkringsredovisning och finansiella regelverk kommer att vara ett mycket värdefullt tillskott för Evident under vår fortsatta expansionsresa. Tim kommer även att ta rollen som vice VD och han axlar ansvaret som tf VD under min föräldraledighet”, berättar VD Michaela Bruneheim.

Tim kommer att kliva ombord under augusti och kommer närmast från rollen som biträdande avdelningschef på avdelningen Försäkringstillsyn på Finansinspektionen. Innan det var han under flera år revisor med finansiell inriktning på KPMG.

”Jag tycker det känns fantastiskt roligt och ser fram emot att få vara med på Evidents spännande resa framåt. Det som känns extra kul är att få vara med och starta något nytt inom försäkringsbranschen tillsammans med det härliga och mycket kunniga gänget på Evident. Det är inte alltid möjligt för oss att förhindra dödsfall eller sjukdom, men det känns mycket viktigt för mig att få vara med och erbjuda moderna och evidensbaserade försäkringar som ger ett ekonomiskt skydd i sådana utsatta lägen.” säger Tim.