Evident samarbetar med Indecap

Evident samarbetar med Indecap

Från och med den 1a mars är Evident Indecaps utvalda partner på livförsäkring. Evident tar över ett befintligt försäkringsbestånd på drygt 10 000 försäkrade kunder och kommer också att erbjuda nya kunder att teckna en digital livförsäkring på mindre än två minuter.

”Det känns jättekul att tillsammans med Indecap få möjlighet att erbjuda kunderna en enklare och digital livförsäkring hos Evident” säger Michaela Bruneheim, VD för Evident. ”Indecap är en viktig samarbetspartner för oss och vi ser fram emot ett långt samarbete.”

Indecap är en oberoende fondurvalsexpert som lotsar investerarna till de bästa fondvalen och som löpande anpassar placeringarna till rådande marknadsförutsättningar. Indecap ägs av en majoritet av Sveriges sparbanker.

”Vi har valt Evident för att de kan erbjuda ett bättre, digitalt erbjudande till våra kunder. Evident är ett modernt livförsäkringsbolag som tekniskt sett ligger i framkant. Nästa steg är att se över hur vi tillsammans kan erbjuda individuell livförsäkring via IRIS, vår smarta robotrådgivare.” säger Mats Lagerqvist, VD för Indecap.