Tyréns fortsätter ha de nöjdaste uppdragsgivarna för andra året i rad

Det framkommer när Evimetrix undersöker nästan 675 beslutsfattares relationer till 11 tekniska konsulter. På andra plats kommer Hifab och trea blir COWI. Hifab och COWI kommer från plats 7 och 8 så de har klättrat fantastiskt bra i år.

Tyréns biter sig alltså kvar i toppen bland de tekniska konsulterna, en bransch som har svängt mycket över åren, inte bara på senare tid, så någon covid-19 effekt är det inte.

”Framgångsfaktorer för tekniska konsulter är i första hand att leverera tjänster med kvalitet kunden, hanteringen av covid-19 har blivit viktigare i år än den varit tidigare och den sista kvaliteten som är viktig för tekniska konsulter är att företagsledningen är stark och syns mycket”, säger Peter Wissing som ansvarar för mätningen på Evimetrix.

Tyréns är bäst i branschen på kvalitet, där de följs av Hifab och COWI. För hanteringen av covid-19 är Hifab bäst, följda av Tyréns och AFRY ÅF Pöyry och för sin företagsledning fär Hifab högst betyg, följda av AFRY ÅF Pöyry och Tyréns.

Svenska Näringslivets beslutsfattare är en undersökning bland Sveriges beslutsfattare. Den genomfördes under november och december månad, med slumpmässigt utvalda beslutsfattare i företag med mer än 50 anställda. I branschen tekniska konsulter är det 673 beslutsfattare som givit sina omdömen om 11 tekniska konsultföretag.

Förutom AFRY ÅF Pöyry, COWI, Hifab och Tyréns har Ramboll, Rejlers, Semcon, Sigma Civil, Sweco, Svevia och WSP ingått i mätningen.

Kategorier

Evimetrix arbetar med kund-, kvalitets-, varumärkes- och medarbetarundersökningar i flera branscher och sektorer.

Evimetrix undersökningar bidrar till att öka nöjdheten och lojaliteten bland våra uppdragsgivares kunder. Vi har en särskild expertkunskap om fastighets- och samhällsbyggnadssektorn och vet vilka kvaliteter som bidrar till ökade kundvärden, högre lönsamhet och ökad lojalitet bland hyresgäster och medarbetare. Men vi använder också våra metoder med stor framgång inom andra branscher och sektorer.

Våra metoder är utvecklade under många år och bygger på forskning inom marknadsundersökningar. Genom våra undersökningar får du svar på hur din organisation presterar på både strategisk och operativ nivå – allt från om ni har rätt strategi för vald driftform och bemanning till hur fastighetsskötseln utförs. Du får också reda på vilka faktorer kunderna tycker är viktigast för att de ska vara nöjda, och vilka kvaliteter som påverkar nöjdheten mest. På så sätt får du också veta vad du bör prioritera i utvecklingen av din verksamhet.

Evimetrix är ett oberoende partnerägt konsultföretag som grundades 2008.

www.evimetrix.se

Alf Brydolf-Berg

Presskontakt VD Evimetrix +46 (0) 8 440 15 01
Peter Wissing

Presskontakt Projektledare Evimetrix +46 (0)8 440 15 04

Vi hjälper dig till nöjdare kunder – och bättre affärer!

Våra undersökningar bidrar till att öka nöjdheten och lojaliteten bland våra uppdragsgivares kunder. Vi har en särskild expertkunskap om fastighets- och samhällsbyggnadssektorn och vet vilka kvaliteter som bidrar till ökade kundvärden, högre lönsamhet och ökad lojalitet bland hyresgäster och medarbetare. Men vi använder också våra metoder med stor framgång inom andra branscher och sektorer.

Evimetrix är ett oberoende partnerägt konsultföretag som grundades 2008.

Evimetrix AB
Sibyllegatan 32