Effektivt mötesrumutnyttjande med beslutsstöd på köpet.

Den som har ett stort antal mötesrum möter två utmaningar: att utnyttja dem effektivt och att dra faktisk nytta av alla möten. Evoko Room Manager EVO är en ny mjukvaruversion av Evokos sinnrika rumsbokningsprodukt, som tack vare sina övervaknings- och statistikfunktioner möter båda dessa utmaningar. Evoko Room Manager tydliggör bokningsläget med touchskärmar utanför varje mötesrum. Med Evoko Room Manager EVO kan företagets systemadministratör styra och övervaka alla touchskärmar direkt från sin dator, samtidigt som ledningen får tillgång till ett värdefullt beslutsstöd baserat på medarbetarnas mötesmönster.

Stora kostnadsbesparingar.
  - Det här är ett helt nytt sätt att se på möten, nu kan man för första gången dra systematisk nytta av all den värdefulla information som ligger i verksamhetens mötesbeteende. Med Evoko Room Manager EVO kan man se och analysera sin samlade bokningsstatistik - och på så sätt optimera sitt resursutnyttjande såväl personellt som lokalmässigt. Det kan möjliggöra betydande kostnadsbesparingar, säger Richard Glückman, General Manager för Evoko Unlimited AB.

- Statistikfunktionen ger dig exempelvis svart på vitt på hur stor andel av era möten som bokas i förväg, spontanbokas eller förlängs. Du kan även se om bokningar inte utnyttjas eller identifiera falskhalsar vad gäller rumstyper eller utrustning. Det här kan man använda som beslutsstöd, samtidigt som det ger möjlighet att utveckla företagets totala möteskultur.

Meeting Intelligence.
Precis som att större företag numera utvinner rapporter för beslutsstöd, eller Business Intelligence, genom de kund-, leverantörs- och försäljningsdata som finns i bolagets affärssystem, kommer man nu alltså att kunna räkna hem sina möten mer effektivt än tidigare.

- Evoko Room Manager har redan tidigare löst problemet med oklara bokningsrutiner. Den nya mjukvaran Evoko Room Manager EVO fungerar på samma sätt. Det är fortfarande lika enkelt, man bokar sitt möte enkelt genom Outlook, via smartphones, tablets eller direkt på touchskärmen, och ingen extra server eller mjukvara behövs vid installationen, avslutar Richard Glückman.

Överblicka och spar tid med Remote Management.
Evoko Room Manager EVO har samma övergripande funktionalitet som Evoko Room Manager, rent fysiskt handlar det alltså om en mjukvaruuppdatering. En viktig skillnad förutom statistiken är Remote Management. Genom denna kan företagets systemadministratör överblicka samtliga touchskärmars status direkt från sin dator. På samma sätt går även uppgradering av mjukvaran och uppdatering av inställningar snabbare, då dessa kan göras på alla enheter samtidigt - vilket spar mycket tid och ansträngning för större företag.

Mer information om Evoko Room Manager (EVO) finns på www.evoko.se

För mer information om detta pressmeddelande, kontakta:

Richard Glückman

Phone: +46 8 5225 6750,  www.evoko.se

VAT No. SE556783923701. Registered office: Nacka

Sofia Lindestad

Presskontakt Marketing Coordinator, SMS Smart Media Solutions AB Marknadskommunikation, PR 0736-388367