BigBelly intar Väla köpcentrum

Väla köpcentrum har nu placerat 12st BigBelly Standard Capacity i området för att kunna möta kraven gällande skräphantering.

I samarbete med Skandia Fastigheter och EWF ECO AB kommer nu BigBelly effektivisera skräphanteringen genom smarta uppkopplade papperskorgar som sin tur minskar transporter, reducerar koldioxidutsläpp och ökar källsorteringen.

Väla köpcentrum i Helsingborg är en av Sveriges mest omtyckta och välbesökta shoppingdestinationer, ständigt prisbelönad för utbud och trivsel, service och tillgänglighet. Varje år välkomnas 10 miljoner kunder och besökare.

Plattformen BigBelly analyserar insamlad data och ger ett effektivt underlag som visar när och hur tömning skall ske för att enklare kunna planera verksamhetens resurser. BigBelly bidrar till att miljöer hålls renare och snyggare. Inga överfulla papperskorgar, inga sopor och skräp som blåser omkring som lockar råttor och fåglar.

Skapa renare grönare och säkrare gågator genom minskad lastbilstrafik, minskat buller och färre trafikstockningar.

Är du också intresserad av smarta lösningar för hanteringen av skräp? Kontakta oss på 010-495 24 95 så berättar vi mer!