Eskilstuna-Kurirens Tryckeris före detta lokaler

Nya lokaler tryggar Exmas expansionsmöjligheter

För en tid sedan bedrev Eskilstuna-Kurirens Tryckeri sin verksamhet i de stora lokalerna på Montörgatan 1 i Eskilstuna. Efter att tryckningen av Sörmlands Medias tidningar har samordnades i andra tryckerilokaler har fastigheten på Montörgatan stått tom, tills nu.

Sörmlands Media, en del av NTM-koncernen, avyttrar sitt dotterbolag Printfast AB till Eskilstuna Elektronik AB. Printfast är det fastighetsbolag som äger fastigheten på Montörgatan i Eskilstuna. Tillträde kommer att ske nu i sommar, närmare bestämt den första juli. Exma Säkerhetssystem är ett av dotterbolagen i Eskilstuna Elektronik koncernen som kommer dela på de imponerande lokalerna på Montörgatan.

Eskilstuna Elektronik AB har genom förvärvet av Printfast AB tryggat den framtida expansionsmöjligheten för dotterbolagen och övriga närstående bolag inom koncernen, säger Mikael Joki, vd för Eskilstuna Elektronik i ett pressmeddelande.

Mikael Joki fortsätter – Vi räknar med att dotterbolagen Eskilstuna ElektronikPartner och Exma Säkerhetssystem kan flytta in till årsskiftet och förvärvet innebär att man nu löser lokalfrågan över tid och stärker samarbetet mellan de båda bolagen.

EEPAB omsätter cirka 100 miljoner kronor med sina 45 anställda, och efter ett år som dämpats av pandemin stiger orderingången och personalbehovet ökar i takt med detta. Exma Säkerhetssystem står inför lanseringen av flera nya produkter, ny agentur för en helt ny produktserie samt en ny produktfamilj ur ett samverkansprojekt. Allt detta sker från och med juni och under hela hösten och man förväntar sig att volymer och försäljning kommer att öka under hösten i takt med lanseringarna.

Niclas Johansson

Presskontakt Verkställande Direktör +46(0)16 14 16 80

Maximal säkerhet och flexibilitet i Exmas elektromekaniska säkerhetslösningar.

Exma utvecklar elektromekanisk låsning med bästa prestanda och säkerhet för varje typ av fastighet.

Exma Säkerhetssystem AB
Montörgatan 1