Explainer video: illustrerar det som ordet inte kan förklara

Explainer har tillsammans med Quini AB tagit fram två förklarande filmer som presenterar vetenskapliga metoder för kompetensutveckling inom organisationer. Metoderna är framtagna av Dr. Alicia Medina och Dr. Rolf Medina vilka även har lanserat en bok ''The Lemon and the Loop'' som är skriven av Dr. Rolf Medina och baserar sig på metoden kallad ''Lemon''.

Explainer videon underlättar när det kommer till att kommunicera och sammanfatta bokens huvudsakliga innehåll och dess primära syfte. Med hjälp av bilder och röster målas metoden upp på ett sätt som gör det tydligt och lätt att förstå alla dess delar. De båda filmerna innehåller ett exempel som illustrerar metoderna under användning vilket ger en djupare förståelse till hur de kan tillämpas. Det ger också en inspiration till hur den kan användas och kombineras i organisationer och verksamheter.

”Att jobba med explainer har varit ett nöje. Förutom att slutresultatet blev mycket bra, så var själva resan också en lärorik upplevelse. Vi tog oss igenom en gedigen process där den grafiska profilen, och våra preferenser kring vad vi ville förmedla, stadigt fick växa fram tillsammans. Det var enkelt och effektivt och deras förmåga att fånga essensen och budskapet var över förväntan.” - Alicia Medina

• Företagande, allmänt

Explainer AB is one of the largest producers of explainer videos in Sweden. We create a mixed balance between sound, text and animations which provides you a fun and easy way of sharing your passion. We always create premium ''tailor-made content'' and our team has created productions for many reputable and publicly listed companies such as ALM Equity, HSB, MKB, Invest In Skåne, Medicon Valley Alliance, Avtech Sweden, Probi, Svenskt Näringsliv, Avfall Sverige, Fortum, MedUniverse and many more.