Fastagon väljer att uttrycka och positionera sig med hjälp av Explainer

Fastagon, ett ungt fastighetsbolag som förvaltar och investerar i kommersiella fastigheter, har valt att uttrycka sin nystartade verksamhet med hjälp av en video av Explainer.

Fastighetsbranschen har upplevt en stark värdetillväxt sedan finanskrisen men idag är konkurrensen hård. Samtidigt lever många fastighetsbolag kvar i tankesättet att man inte behöver utveckla organisationen då den rådande högkonjunkturen ändå driver på tillväxten. Fastagon resonerar tvärt om och har därför skapat en explainer video för att förklara hur de arbetar.

”Tiderna är på väg att ändras inom fastighetsbranschen och vi ser oss själva som en enormt driven utmanare och ett attraktivt val för våra investerare. Innovation och hållbarhet är därför en naturlig del i vår verksamhet. För att kommunicera detta sökte vi oss till Explainer. Explainer har förändrat sättet företag kommunicerar viktig information på, åt kunder och samarbetspartners. Videon som vi nu använder både på hemsidan och i viktiga företagspresentationer, förklarar snyggt och tydligt vår arbetsmetodik och det vi står för” säger Gustav Kock, VD på Fastagon.