Åtta av tio antirasistiska grupper utsatta för väld, hot och trakasserier

Åtta av tio antirasistiska grupper utsatta för väld, hot och trakasserier

I dag släpper tidskriften Expo sitt tredje nummer för året. Det nya numret granskar bland annat situationen för landets antirasistiska organisationer. Åtta av tio grupper har under de senaste åren blivit utsatta för våld, hot och trakasserier.
- Vi lever i en demokrati där människor är rädda för att försvara dess grundprinciper. Samhället måste visa att ett tydligare stöd för dessa grupper, säger Daniel Poohl, chefredaktör för tidskriften Expo.

Expo kan också avslöja hur landets mest våldsamma nazistgrupp gömmer vapen, hur en svensk skandalomsusad affärsman har hamnat mitt i den tyska extremhögerns interna strider och hur muslimer trakasseras i Södertälje.

Expo når prenumeranterna i dag och finns att köpa i butik på måndag.

Läs mer om numret på Expos hemsida

Eller, om du är på bokmässan, kom till monter B07:57 och hämta ett exemplar av tidningen.

För mer info
Daniel Poohl