Amos Oz samtalar om extremism

Amos Oz kommer till Stockholm torsdagen den 26 maj

Med hjälp av utbildning, humor och nyfikenhet kan man bota fanatism, hävdar Amos Oz. Kom och lyssna när han samtalar om tolerans och extremism med EU-minister Birgitta Ohlsson och läraren och författaren Christer Mattsson, under ledning av journalist Kajsa Lindohf. Samtalet sker på engelska.

Handelshögskolan (i aulan), Sveavägen 65, Stockholm. Programmet börjar klockan 12.00. Dörrarna öppnas 11.30. Seminariet är ett samarbete mellan Stiftelsen Teskedsorden, Expo Utbildning, Handelshögskolan i Stockholms Studentkår och Wahlström & Widstrand.

O.S.A. senast 19 maj till info@teskedsorden.se

Publicistisk verksamhet
Stiftelsen Expo ger ut tidskriften Expo och nyhetssajten expo.se.

Expo föreläser var tredje dag någonstans i Sverige för kommunpolitiker, journalister, poliser, lärare, allmänhet med flera.

Research
Expo samlar, analyserar och sammanställer material om den svenska extremhögern. Stiftelsen förfogar bland annat över Skandinaviens största arkiv med rasistisk propaganda.