Expo granskar extremhögerns valrörelse

Expo.se lanserar i dag sin nya valsajt. Med unika analyser, fakta, nyheter och reportage kommer tidskriften bevaka och granska extremhögerns satsning på Europaparlamentsvalet.

- Det talas om en avslagen valrörelse och om lågt valdeltagande. Men för extremhögern är valet en gyllene chans. EU-valet har i många fall fungerat som en språngbräda för högerpopulister och extremnationalister runt om i Europa. Därför gör vi nu vår största valsatsning någonsin, säger Daniel Poohl, chefredaktör tidskiften Expo och expo.se

Expos valbevakning täcker både den svenska och europeiska extremhögern. Den kommer går att följa via Expos valsajt , men också via EU/09-bloggen och Twitter

För mer information:
Daniel Poohl