Expo och ABF släpper studiematerial på internet

Expo och ABF släpper studiematerial på internet

Studiematerialet "Sverigedemokraterna - ett parti som andra?" finns nu tillgängligt på internet. Efter att ha tryckt 8 000 exemplar av det populära studiecirkelmaterialet om Sverigedemokraterna har nu Stiftelsen Expo och ABF Norra Storstockholm beslutat att lägga upp materialet på internet. Det kommer från och med nu finnas tillgängligt på http://expo.se/forelasningar.html

- Vi är glada över det stora intresset som finns för att lära sig mer om hur man kan ta fighten mot Sverigedemokraterma. Vi vet att studiematerialet har varit till stor nytta. I och med att vi nu gör det möjligt att ladda ner det från vår hemsida tror jag att det kommer att få ännu större spridning, säger Alexander Bengtsson, ansvarig för Stiftelsen Expos utbildningsverksamhet.

Sverigedemokraterna - ett parti som andra är ett studiematerial som syftar till att öka kunskapen om Sverigedemokraterna och viljan att ta debatten med partiet. Bland skribenterna finns historikern Heléne Lööw, tidigare kulturministern Bengt Göransson, Expos chefredaktör Daniel Poohl och tidningen Searchlights Graeme Atkninson.

För mer information kontakta:
Alexander Bengtsson
Daniel Poohl