Ny upplaga av boken "Sverigedemokraterna har fel"

Ny upplaga av boken "Sverigedemokraterna har fel"

Argumentationsguiden "Sverigedemokraterna har fel" får en andra upplaga. Boken som är den första i Expos bokserie sålde slut på bara några få månader.
- Det känns fantastiskt att boken har fått en sådan stor spridning, säger Alexander Bengtsson, utbildningsamordnare på stiftelsen Expo och författare till boken.

I "Sverigedemokraterna har fel" försöker Alexander Bengtsson svara på de vanligaste sverigedemokratiska argumenten. Argumenten är hämtad från sverigedemokratiska bloggar, hemsidor och annan propaganda.
- När jag skrev boken upptäckte jag ganska snart att egentligen handlar allt om samma sak: Partiets motstånd och missnöje med invandringen och det mångkulturella samhället, säger Alexander Bengtsson.

Alexander Bengtsson menar vidare att den stora utmaningen för antirasister i Sverige är att forma sina egna svar på den sverigedemokratiska propagandan.
- "Sverigedemokraterna har fel" är ingen svar-på-tal-bok. Jag försöker istället att vrida och vända på argumenten. En moderat har givetvis inte samma svar på Sverigedemokraternas argument som en sosse har. Politik handlar faktiskt om motsättningar, menar Bengtsson.

Den nya upplagan finns att beställa via e-post office@expo.se

Passa också på att läsa ett utdrag ur boken