Gå direkt till innehåll
Från vänster i bild:  Viktor  Nordling, Mika Lindblad, Linnea Lundmark, Mohammad Mohammad, Ami Olin Nordenmarker, Matilda Thorup, Linn Thomessen, Petter Henfridsson. Fotograf:  Bea Holmberg.
Från vänster i bild: Viktor Nordling, Mika Lindblad, Linnea Lundmark, Mohammad Mohammad, Ami Olin Nordenmarker, Matilda Thorup, Linn Thomessen, Petter Henfridsson. Fotograf: Bea Holmberg.

Digital vernissage Summer eXpression 2021

Under sju veckor har åtta formgivare arbetat med att ta sin idé till en färdig produkt – nu kan du ta del av resultatet.

Ta en sväng i det digitala utställningsrummet och upptäck produkterna och tankarna bakom. (klicka på bilden för att komma till visningen)

Produktionen har skett i nära samarbete med lokala tillverkare och under hösten kommer alla föremål finnas till försäljning hos Designtorget.

INFORMATION OM SUMMER EXPRESSION:

Summer eXpression är eXpression Umeås sommarprogram som riktar sig till studenter inom estetiska utbildningar. Programmet fokuserar på formgivning av bruksföremål och ger deltagarna stöd och experthjälp från skiss, via prototypande till en småskaligproduktion och försäljning.

VILL DU VETA MER?

Barbro Renkel
Barbro.renkel@expressionumea.se4

Rivia Oliveira

Presskontakt Kommunikationsansvarig/Communication manager +46 (0)709-766070
Emil Hägglund

Presskontakt Affärsutvecklare Strategisk kommunikation +46 76-141 05 05

Creative minds unite

eXpression Umeå är en företagsinkubator som möjliggör utveckling av drivna kreatörer med idéer, innovationer eller företag inom de konstnärliga, kulturella och kreativa näringarna. Vi erbjuder effektiva och nytänkande metoder, en kreativ coworkingmiljö och prototyplabb i världsklass. Tillsammans visar de kreativa näringarna vägen till framtidens hållbara tillväxt – creative minds unite.

eXpression Umeå
Östra Strandgatan 32