Vi söker nu en driven innesäljare till Extend!

Som innesäljare hos Extend kliver du in i en utvecklande roll där du blir en viktig bricka för organisationens fortsatta framgång. Om du motiveras av att se tydliga resultat av ditt arbete, knyta nya relationer och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team är Extend arbetsplatsen för dig!

Rollens funktion

Rollen som innesäljare innebär att identifiera och bearbeta nya kunder. Du kommer att presentera Extends lösningar och visa kunderna hur de med hjälp av Extend kan effektivisera sina viktiga affärsprocesser. Tjänsten innebär att vara en länk mellan kund, Extends system och det interna utvecklingsteamet.

I rollen ingår även att fungera som en rådgivare till kunderna och, när det behövs, vara med och ge support i Extends helpdesk.

Arbetsuppgifter

• Att genom en god kännedom om Extends produkter och tilläggstjänster identifiera och bearbeta nya kunder.
  • Genomföra kunddemo, via web och ute hos kund.
  • Presentera och visa Extends lösningar internt och externt ur ett säljande och funktionellt perspektiv.
  • Proaktivt driva och delta i produktförbättrande initiativ.
  • Hantera och felsöka supportärenden via vårt ärendehanteringssystem

Din profil

Företaget är i en expansionsfas och det finns stor möjlighet att utvecklas i rollen och ta en viktig plats i bolaget. Vi söker en driven och engagerad säljperson som tar ansvar för sin egen utveckling och prestation ihop med övriga i teamet. Som person är du en god kommunikatör och trygg i möten med kund. Dina tidigare erfarenheter är viktiga men vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Personliga egenskaper

• Trivs i rollen som säljare
  • Nyfiken och driven
  • Vill arbeta mot uppsatta mål