ezeio uppgraderar till 3G med GPS

Nästa version av eze System smarta insamlingsenhet ezeio har 3G-kommunikaton och GPS. Detta innebär dels snabbare och säkrare kommunikation dels att ezeio själv kan visa sin position.

-       2G är på väg att fasas ut i många länder, säger Niklas Zandelin, VD för eze System Europe AB. Med 3G får vi både snabbare kommunikation och bättre täckning.

Med 3G kommer även GPS, en funktion som efterfrågats av många av eze System kunder. GPS är integrerat i ezeio och enhetens position är tillgängligt direkt på webben i ezeControl.

-       Många av våra kunder använder ezeio för larm och övervakning där signaler och arbetsordrar skickas till drifttekniker och servicepersonal, säger Niklas Zandelin. Här är funktionen av att kunna visa positionen viktig. I och med att vi får GPS kommer även ezeio att bli än mer intressant även för mobila lösningar avslutar Niklas.

eze System deltar just nu på elmässan i Kista och visar där ett antal nyheter, bland annat den nya 3G versionen av ezeio. Mässan pågår 24-25 oktober.

• 3g
  • gps