Falkenberg Strandbad vann guld i MUSE Hotel Awards 2024.

Falkenberg Strandbad vinner guld i MUSE Hotel Awards

MUSE Hotel Awards är en internationell tävling instiftad 2015 av International Awards Associate. Priset är till för att hedra exceptionella hotell med hög grad av gästfrihet och iögonfallande design. I MUSE Hotel Awards ställs branschledande internationella aktörer inom hotell- och hotelldesign emot varandra. Priset går till den mest kreativa insatsen som bidrar till att inspirera fler att fortsätta tänja på gränser och tar hotellbranschen framåt.

Falkenberg Strandbad vinner guld i kategorin ”Best Seaside Resort” i hård konkurrens från svenska såväl som internationella hotellaktörer.

“Detta guld vill jag helt tilldela mina kollegor och medarbetare på Strandbaden. Detta är resultatet av teamwork och strävan att överträffa våra gästers förväntan. Vi arbetar hårt tillsammans dagligen för att skapa minnesvärda upplevelser för alla våra besökare.” Emil Lindmark, VD, Falkenberg Strandbad

Falkenberg Strandbad är en destination som bjuder in till minnesvärda möten och upplevelser för alla, både privatpersoner och företag. Falkenberg Strandbad tar inget för givet utan varje detalj på hotellet är väl genomtänkt, doften av mysk som genomsyrar hotellet, den kaneldoftande hemgjorda oh-so-crunchy granolan på frukosten, musiken som spelas i högtalarna och tallrikarna som maten serveras på. Allt på destinationen är analyserats på detaljnivå för att maximera upplevelsen för besökaren, att Strandbaden vann guld i MUSE Awards bekräftar att detaljplaneringen ger utdelning.

Vi har under åren gjort stora investeringar för att utveckla helhetsupplevelsen för alla våra besökare, såväl den privata gästen som den som kommer till oss för det personliga mötet i någon av våra nyrenoverade konferenslokaler. Jag blir glad och stolt när våra investeringar också uppmärksammas internationellt i erkända tävlingar”, berättar Emil Lindmark, VD Falkenberg Strandbad.

Falkenberg Strandbad var Sveriges mest belagda hotell 2023, trenden fortsätter in i 2024 med hög beläggning. Som ett kvitto på de stora satsningarna som gjorts på hotellet och det hårda arbete som medarbetare lägger ner har Strandbaden vunnit guld i Muse Travel Awards 2024.

“Vi slutar aldrig kämpa för att ständigt överträffa våra besökares förväntningar. Vi är och vill vara en destination som våra besökare kommer till och känner att de inte vill lämna, en plats för umgänge och möte. Nu ser vi fram emot att välkomna ännu fler besökare som kommer för att uppleva vår destination!” avslutar Emil Lindmark, VD, Falkenberg Strandbad.