Samsam Disue hjälper hyresgästerna när hissen repareras

Hyresgästerna får hjälp när hissen repareras

Just nu repareras hissar i Familjebostäders trygghetsboenden i Kortedala. Under tiden som hissarna är avstängda har en extraresurs anställts till hyresgästernas förfogande.

Samsam Disue är tjejen som studerar till undersköterska och stöttar de äldre i vardagen på Kalendervägen i Kortedala.

- Jag bär upp post, handlar, går ut med sopor och tar hand om andra ärenden som de äldre inte kan utföra själva, berättar hon.

Samsam är själv hyresgäst hos Familjebostäder och bor i Bergsjön. Hon började jobba för tre veckor sedan och kommer fortsätta stötta berörda hyresgäster under de veckor som hissreparationerna pågår.

- Det är roligt att de är så tacksamma för hjälpen. En hyresgäst var så nöjd att hon tyckte jag skulle laga mat åt henne också. Men det faller utanför mitt område. Hisstoppet sätter ju inte stopp för matlagningen, säger hon med ett skratt.

Namn: Samsam Disue
Bor: i Bergsjön hos Familjebostäder