Familjebostäders nya hus i Sisjödal

Nu fyller vi husen i Sisjödal

Med berg och skog precis utanför fönstret ligger husen i Sisjödal trivsamt och naturskönt, med närhet till både sjö och havet. Vi välkomnade de första hyresgästerna i två av husen under 2021 och nu är det dags för fler att flytta in i det nya området.

Under 2020 började Familjebostäders nya hus i Sisjödal byggas och de finns på tre olika platser där möjligheter för utomhusaktiviteter är stora. Husen är fyra till sex våningar höga och lägenhetsstorlekarna 1-4 rum. Under våren är det inflyttning i de två sista husen. Huset på Sisjöbäckens väg som fylls under januari är ett femvånings lamellhus med parkering i källarplanet.

- De här husen i Sisjödal ligger otroligt naturskönt nära skog, sjö och även havet. Det är ett helt nytt hyresområde som ligger bland befintliga radhus och bostadsrätter, berättar Frida Bengtsson, distriktsadministratör på Familjebostäder.

Hyresgästerna erbjuds ett gratis årskort på Västtrafik och dessutom finns välutrustade cykelrum med möjlighet att serva cyklar kostnadsfritt samt en cykelpool. Här finns goda möjligheter att klara sig utan bil.

- Det är en blandning av hyresgäster här i Sisjödal, allt ifrån ensamstående till unga par men även barnfamiljer. Överlag är hyresgästerna väldigt nöjda och det är vi mycket stolta över. Jag vill passa på att hälsa hyresgästerna välkomna till Sisjödal, avslutar Frida.

Totalt bygger Framtiden Byggutveckling 146 bostäder för Familjebostäder i Sisjödal.

Vill du veta mer, kontakta gärna Anna Björklund, kommunikationsstrateg på Familjebostäder 0705730530 anna.bjorklund@familjebostader.se

Läs mer om Sisjödal här: https://www.familjebostader.se/nya-bostader/sisjodal/