Familjebostäder bjuder på gratis bussresor till och från Kulturkalaset tillsammans med systerbolagen i Framtidenkoncernen, liksom tidigare år.      bild: Carina Gran
Familjebostäder bjuder på gratis bussresor till och från Kulturkalaset tillsammans med systerbolagen i Framtidenkoncernen, liksom tidigare år. bild: Carina Gran

Gratis bussresa till Kulturkalaset för Framtidens hyresgäster

Imorgon är det dags för Göteborgs årliga folkfest Kulturkalaset, en av Nordens största kulturfestivaler. Framtidenkoncernen deltar för tredje året tillsammans med dotterbolagen Bostadsbolaget, Egnahemsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon. Förutom kalasstämning bjuder koncernen sina hyresgäster på gratis bussresa in till kalaset och hem igen.

Under Kulturkalaset bygger bostadsbolagen en gemensam inspirationsgård i Bältespännarparken. Där kan kalasbesökaren diskutera framtidens boendemiljö, lära sig mer om odling i stadsmiljö, skapa sin drömgård i Minecraft eller bara slå sig ner för att vila.

– Kulturkalasetär en fantastisk mötesplats och ett tillfälle för oss att träffa och lyssna på våra hyresgäster och göteborgarna. I år kommer vi särskilt att samtala om våra gårdsmiljöer, som är viktiga mötesplatser för våra hyresgäster i vardagen, säger Göran Leander, chef för affärsutveckling och kommunikation hos Poseidon och ansvarig för koncernens marknadsråd.

För att göra kalaset tillgängligt för fler erbjuder Framtiden sina hyresgäster gratis bussresor in till Heden och kalaset. Bussarna går under hela Kulturkalasveckan tur och retur från fem bostadsområden.

– Med över 72 000 lägenheter, varav de flesta utanför centrala stan, kan vi bidra till att fler göteborgare besöker kalaset och tar del av det stora kulturutbudet. Vi tycker att Kulturkalaset ska vara en festival för hela Göteborg, säger Göran Leander.

Göteborgs Kulturkalas pågår 16/8-21/8. Framtidenkoncernen finns på plats i Bältespännarparken tisdag-lördag kl. 12-20 och söndag kl. 12-18.

Ta del av vilka områden bussarna åker från samt tidtabeller här.

Familjebostäder i Göteborg AB är ett av Göteborgs allmännyttiga bostadsföretag med cirka 18 000 lägenheter. Vi är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se