Familjebostäders nya hus i Grevegården med nära till parken    bild: Sjögren Arkitekter
Familjebostäders nya hus i Grevegården med nära till parken bild: Sjögren Arkitekter

Uthyrningsstart i Grevegården

Nu börjar uthyrningen av Familjebostäders nybyggda lägenheter på Grevegårdsvägen i Tynnered. Det nya huset är byggt i anslutning till gården med lummig grönska och ett stenkast från Opaltorget som nu byggs om. Här bor man nära både hav och natur med service och butiker i närheten och bra kollektivtrafik.

- Det är väldigt roligt att ha kommit fram till uthyrningen. Nu blir det mer verklighet för oss i förvaltningen säger Niklas Derunger, distriktschef på Familjebostäder.

- Det finns ett stort intresse för nya lägenheter i bra lägen som detta i Tynnered. Lägenheterna är effektivt planerade och i huset finns elektroniskt passersystem och hiss vilket är kvaliteter som är starkt efterfrågade i området. Bostäderna är vårt bidrag till den positiva utvecklingen av stadsdelen.

Grevegårdsvägen ligger i Opalområdet som just nu genomgår en stor förvandling. Förutom Familjebostäders hyresrätter så byggs både bostadsrätter, studentbostäder och kommersiella lokaler. Totalt blir det cirka 1 000 nya lägenheter i området. På det nya Opaltorget som byggs kommer utbudet av service och buss- och spårvägstrafik vara väl utbyggt.

Familjebostäder har byggt i samverkan med Framtiden Byggutveckling och med MVB Astor Bygg som entreprenör.

Vill du veta mer, kontakta gärna Andanna Deleanu, uthyrare på Familjebostäder 0317316412 andanna.deleanu@familjebostader.se

Vill du veta mer om utvecklingen av området kring Opaltorget finner du det på Göteborgs Stads hemsida.

Familjebostäder i Göteborg AB är ett av Göteborgs allmännyttiga bostadsföretag med drygt 18 500 lägenheter. Vi är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se

Relaterat innehåll