Familjens Jurist rankas som 19:e bästa arbetsplats för unga jurister 2023

Familjens Jurist rankas som 19:e bästa arbetsplats för unga jurister 2023

Vi är stolta över att meddela att vi har placerats som den 19:e bästa arbetsplatsen för unga jurister enligt Universum Professionals karriärundersökning för Sveriges drömarbetsgivare.

Universum Professionals genomförde en omfattande enkät bland unga jurister runt om i Sverige för att samla in insikter om deras arbetspreferenser och karriärambitioner. Resultaten av undersökningen visar att unga jurister väljer Familjens Jurist framför traditionella advokatbyråer. Det är en ära för oss att vara det föredragna valet!

- Självklart är vi väldigt glada över att återigen hamna på topplistan för Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom juridikbranschen. Att vi dessutom klättrat nio placeringar från i fjol gör oss väldigt stolta. Vi jobbar hela tiden för att vara i ständig utveckling och driva juridikbranschen framåt, säger Victoria Thore, vd för Familjens Jurist.

Vår förmåga att attrahera unga jurister reflekterar vår kontinuerliga satsning på att erbjuda en arbetsmiljö som främjar mångfald, nyskapande och professionell utveckling. Familjens Jurist står för spännande möjligheter inom olika juridiska områden och strävar alltid efter att vara en plats där våra medarbetare kan trivas och förverkliga sina mål.

För mer information om Universum Professionals 2023-undersökningen och vår ranking, besök Universum Global.